Bescherm wat je lief is
De voorkant van de auto vangt vaak de eerste klap op. En hoewel een bullbar in Nederland misschien een beetje overdreven is, kan hij in het buitenland toch wel zeker van pas komen. De (voor)bumper zorgt voor de plaatsing van de lier, de achterbumper heeft vaak een montagemogelijkheid voor een (extra) reservewiel of een jerrycanhouder.
Achterbumper
De achterbumper is niet het eerste waar je aan denkt bij het aanpassen van een 4×4 voor een lange reis. Toch is het wel een belangrijke. Elke Patrol Y61 rijder kent de ellende van de achterlichten die continu uit de bumper gewipt worden. Veel modernere 4×4’s hebben kunststof bumpers, welke kwetsbaar zijn in het terrein. Ook zijn de reservewielen steeds minder vaak achterop te vinden. Deze leg je liever niet op het dak, net als een eventuele jerrycan, want dat is gewicht wat je zwaartepunt behoorlijk veranderd. Dit zijn allemaal goede redenen om over te stappen naar een stalen achterbumper van bijvoorbeeld Gobi-X, ARB, AFN of een van de andere merken die wij leveren. Kijk wel goed naar het gebruik, want bijvoorbeeld een trekhaak is niet CE-gekeurd op de meeste achterbumpers. Vraag ons naar de mogelijkheden voor uw 4×4.
Voorbumper
Iedereen kent hem wel, de lierbumper met bullbar, gemaakt in Australie. Daar, waar ze ook echt noodzakelijk zijn. Maar ook in andere delen van de wereld kan een stuk goede bescherming een goede aanvulling zijn. Een stalen bumper heeft vaak meer gunstige aanloophoeken, geeft de mogelijkheid van een lier montage, en is in sommige gevallen voorzien van een bullbar te bescherming van de voorzijde van uw 4×4. Maar let op! Dit is niet altijd toegestaan, en is sommige gevallen zelfs een APK afkeur punt. Weet dus goed wat je doet. Voor de meeste 4×4’s kunnen wij een geschikte bumper vinden. Is dit niet het geval? Dan is er voor de montage van een lier altijd nog de mogelijkheid van een zogenaamde “Hidden Winch” montage. Voor meer info neem contact met mij op.
Techniek en ervaring, de basis voor een goed advies
Iets kunnen verkopen is niet zo moeilijk, maar ik ben geen klassieke verkoper. De producten die bij mij verkrijgbaar zijn, zijn getest in de praktijk. Ook door mijn technische kennis kan ik als geen ander de wensen van u omzetten naar een technisch plan. Vanuit dat plan werk ik naar een volledige offerte, open of gesloten. Om tot een goed plan te komen voor een complete ombouw zullen we eerst om tafel moeten gaan zitten om de wensen en globaal het budget te bespreken. Omdat ik alleen werk en tijd een kostbaar goed is, doen we dit enkel op afspraak. Mail me voor een afspraak, dit kan uiteraard ook buiten ‘normale’ kantooruren.
Voor een aantal 4×4 delen/accessoires hoeft u de deur helemaal niet uit, deze kunt u namelijk gewoon via de webshop bestellen. Wel zo makkelijk en snel.