Aanpassingen aan de inlaat en uitlaat worden om verschillende redenen gedaan.
Het aanpassen van een uitlaat bestaat meestal uit een RVS uitlaat met andere (kleinere, of absorptiedempers) dempers, kat-vervangers en grotere diameter buis.
Vrijwel altijd wordt dit gedaan voor extra vermogen, hoewel ook geluid en looks soms meespelen.
Een snorkel monteer je als verzekering voor je motorblok. Een half kopje water is namelijk al voldoende om de motor van uw 4×4 naar de eeuwige jachtvelden te sturen.
Het monteren van een goede kwaliteit snorkel moet zorgvuldig gebeuren, om de werking te garanderen, ook op lange termijn. Laat uw snorkel elke 1-2 jaar controleren op lekkage. Bomen, struiken maar ook bewegingen in de auto kunnen lekkage’s veroorzaken.
Met een goed gemonteerde snorkel snorkel is het mogelijk diepe doorwadingen te doen, maar ook een onverwacht diep gat en een boeggolf zijn geen directe bedreiging meer voor de motor.
De grote fabrikanten steken veel geld in onderzoek en ontwikkeling. Ook zijn de montagematerialen vaak van hogere kwaliteit, is de pasvorm beter en zal het materiaal minder snel achteruit gaan in kwaliteit en looks. De meeste van deze snorkels hebben ook het “Ram-Effect” waardoor de auto soms zelfs wat beter opppakt.
Voor vrijwel alle 4×4’s kunnen wij een snorkel leveren en monteren. Van de klassieke 4×4’s tot de steeds meer populair wordende bussen zoals de VW Transporter T5 en T6 en de Mercedes Sprinter.
Neem contact met mij op voor het juiste advies voor uw 4×4 reisauto.
P.S. Denk ook aan de differentieel ontluchting